REKLAMASJON OG SERVICE 

Har du problemer med mottatt sykkel – kontakt Cycleurope på tlf. 51 60 45 00 (åpent mellom 09.00 og 15.30) eller send en e-post til info@dbs.no og vi løser eventuelle problemer raskt og effektivt.

Det inngår ingen etterjustering eller 1. gangs service for sykler kjøpt på dbs.no. En sykkel har ofte behov for etterjustering av gir og bremser etter en tids bruk. Dette må utføres av sykkelkjøper selv eller hos en sykkelforhandler der kostnaden dekkes av sykkeleier.

Reklamasjonsskjema

ANGRERETT OG RETUR 

Som kunde hos oss har du 14 dagers angrefrist på ditt kjøp. Ønsker du å benytte deg av denne eller av andre årsaker ønsker å returnere varen, må du selv betale returfrakten. Merk at varen skal sendes tilbake i originalemballasjen eller tilsvarene emballasje.

Varen(e) kan returneres til:

Cycleurope Norge AS
Titangata 7B
1630 Gamle Fredrikstad

Dersom du benytter deg av angreretten må angrerettsskjema som fulgte med varen være utfylt og varen må være i samme stand som da du mottok den. Varen skal også returneres i originalemaballasjen.

Har du mistet skjemaet kan dette lastes ned på nytt her. 

Kontakt oss for å motta returetikett. Summen dekkes av kjøper og trekkes fra kjøpssum ved retur av vare.

Vi benytter Bring ved retur av vare og følgende vilkår gjelder:

Mottakers ansvar:

- Varene skal pakkes ned på samme måte som de ankom. Varene skal pakkes i original emballasje. Finnes ikke denne skal det likevel være en tilsvarende beskyttelse.

Dette er ikke inkludert:

- Utplukking, demontering og emballering av produktet.

- Dersom Bring må betale noen form for kompensasjon i forbindelse med en ferjetransport vil kostnad viderefaktureres kunde.

Dersom du som kjøper ønsker å booke retur med en annen leverandør står du fritt til det men varene må fortsatt emballeres og sendes i komplett stand tilbake til oss. Gi beskjed til oss dersom du ønsker å returnere en vare ved bruk av annet fraktselskap.  

Informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det  angrerettloven  som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

·   Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).

·   Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

·   Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

·   Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

·   Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).