VILKÅR FOR KJØP AV VARER PÅ www.dbs.no

Generelt
Våre kjøpsbetingelser er kun tilgjengelige på norsk.
For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg.

Levering
Per i dag leverer vi kun varer til adresser i Norge. Vi sender ikke pakker til Svalbard. Levering av varen skjer på den måte og til det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Bestillingsprosess
Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Du kan velge å benytte deg av angreretten (se punkt nedenfor). Returfrakt må dekkes av deg som kunde.

Du vil motta en e-post umiddelbart etter bestilling med oversikt/bekreftelse på din ordre. I denne eposten vil det også fremkomme nødvendig informasjon om angrerett. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis det er noe galt med din ordre fra vår side, vil vi ta kontakt med deg på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.

Opplysninger i nettbutikk
Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må imidlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til informasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

Priser
Våre priser er inkludert merverdiavgift og frakt. Totalprisen ser du i handlevogn / kasse på slutten av bestillingsprosessen.

Betaling
Hos oss kan du velge å betale med kredittkort eller Klarna faktura/ finansiering. Vi gir ikke kreditt til privatkunder.

Levering
Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på e-post hvor antatt leveringsdato er oppgitt. 

Alle sykler monteres og testes grundig av fagpersonell før utsendelse. Dette gjelder ikke barnesykler størrelse 12’’ og 16’’ som krever enkel montering av deg som sluttbruker etter mottak (beskrivelse medfølger produktet). Disse syklene leveres ut via post i butikk / postkontor.

For sikker transport, er styret snudd og pedaler tatt av alle sykler, slik at du selv må vri og stramme styret og sette på pedaler. En beskrivelse på hvordan du gjøre dette medfølger hver sykkel.

Normal leveringstid er 8-10 virkedager etter bestilling. Ved hjemlevering blir du kontaktet på sms av vår logistikkpartner Bring for å avtale leveringstidspunkt. Du er selv ansvarlig for å være hjemme i det avtalte tidsintervallet for levering. Du er også ansvarlig for å være tilgjengelig på telefonnummeret du har oppgitt ved bestilling.

Du er ansvarlig for å informere om forhold som kan påvirke leveransen, som dårlig vei, portkode, manglende heistilgang, bratte trapper etc. Sjåføren skal ikke ta av seg skoene pga HMS lovverket.

Dette er ikke inkludert i leveransen:

  • Utpakking
  • Håndtering av emballasje
  • Levering utover farbar vei


Vi tar forbehold om feil i lagerstatus.


Retur
Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for retur finner du ved å gå inn på postens nettsider. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den. Varen må være ubrukt, og i samme stand og med tilhørende utstyr, som da du mottok varen. Du har også selv ansvar for at varen blir pakket og klargjort for transport på en trygg og sikker måte slik at varen ikke skades under frakt. Det anbefales, hvis mulig, å benytte samme emballasje som medfulgte varen da den ble levert deg.

Retur må avtales på forhånd per epost. 

Varer returneres til:

CYCLEUROPE NORGE AS
C/O BRING TRANSPORTLØSNINGER AS
TITANGATA 7B (HALL 4)
1630 GAMLE FREDRIKSTAD
NORGE


Forsendelsen må merkes tydelig med navn og adresse til avsender og ordrenummer.
Eventuelle kostnader til utplukking, demontering og emballering dekkes ikke. Eventuelle merkostnader ifbm fergetransport vil avkreves deg som kunde.

Angrerett
Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Dersom du benytter deg av angreretten, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen), uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Personopplysninger
Med mindre du samtykker til noe annet, kan vi kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for å kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen/leveransen. Inngår service av sykkel som en del av leveransen, vil servicepartner kunne motta informasjon om eier av sykkel og sykkeltype for å kunne utføre service. Denne informasjonen er navn, adresse, telefonnummer, epost, sykkeltype og kjøpsdato. Informasjonen til servicepartner vil KUN bli brukt for å gjennomføre service ihht avtalen og IKKE i markedsføringssammenheng.

Salgspant
Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpesummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet

Personvern
Formålet med denne informasjonen er å informere deg som kunde om hvilke opplysninger som samles inn fra vår (Cycleurope Norge AS) sin side og hvordan disse opplysningene blir benyttet. 

Ditt personvern er viktig for Cycleurope Norge, og vi følger de til enhver gjeldende regler for behandling av personopplysninger, herunder personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR).

Enkelte personopplysninger blir behandlet på grunnlag av samtykke, som markedsføring, herunder nyhetsbrev og kommunikasjon. Ved å samtykke til å kunne motta informasjon og tilbud fra Cycleurope Norge, samtykker du til slik behandling av dine personopplysninger. Se nedenfor om hvordan dine personopplysninger blir behandlet i denne sammenheng.

Cycleurope Norge innhenter personopplysninger når du samtykker i å kunne motta nyheter og tilbud pr epost eller sms, gjennomfører kjøp på dbs.no, oppretter bruker på våre nettsider, og/eller deltar i våre konkurranser. Vi henter også inn informasjon om din bruk av våre nettsider gjennom informasjonskapsler (cookies). De opplysningene Cycleurope Norge innhenter og behandler er: navn, adresse, telefonnummer, epost, i noen tilfeller fødselsdato, og eventuell aksept til å bruke informasjon i markedsføringssammenheng. Vi vil også kunne bruke dine personopplysninger for rettet markedsføring på Internett og sosiale medier. 

Cycleurope Norge benytter informasjonen kun til kontakt ved forbindelse med kjøp du har gjort eller ved samtykke, til markedsføringsformål. Cycleurope Norge AS, org. nr. 938097119, er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger. Cycleurope Norge vil ikke selge eller overføre personopplysninger til tredjepart, foruten i gitte tilfeller overføring av informasjon til servicepartner for å gjennomføre forpliktelsene ift service (se Personopplysninger ovenfor). Det betyr at du ikke vil få informasjon fra andre selskaper enn oss basert på dine opplysninger. Cycleurope Norge bruker samarbeidspartnere og tredjeparter for behandling og lagring av opplysninger samt markedsføring og gjennomføring av leveranser på vegne av Cycleurope Norge. Vår logistikkpartner Bring er et eksempel på dette. Lagring og personopplysningsbehandling kommer i hovedsak til å skje innenfor EU/EØS-området.

Behandling av personopplysningene vil enten skje på grunnlag av oppfyllelse av avtale (salg/leveranse/service), markedsføring etter samtykke fra deg som sluttkunde, eller for å oppfylle rettslige forpliktelser Cycleurope Norge er pålagt (for eksempel regnskapsloven). 

Personopplysningene vil oppbevares så lenge personopplysningene er nødvendig for det formål opplysningene er innhentet for. Dette innebærer at personopplysningene til markedsføring slettes dersom du melder deg av nyhetsbrev eller trekker ditt samtykke. Personopplysninger knyttet til salg eller avtaler du har med oss, slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt. 

Du har ingen plikt til å gi Cycleurope Norge personopplysninger, men for å motta varer og tjenester kan det være en forutsetning. Du kan til enhver tid trekke ditt samtykke for behandling av personopplysninger til markedsføringsformål. Da sender du en epost til post@dbs.no eller kontakter oss på 51 60 45 00. 

Du har rett til å klage på behandling av personopplysninger til Datatilsynet, se mer på www.datatilsynet.no